Moja przygoda z teatrem

Moja przygoda z teatrem zaczęła się od interesującego spotkania z dyrektorem krakowskiego teatru M.I.S.T. Stanisławem Michno. Propozycję napisania komedii kryminalnej na niewielki zespół aktorów początkowo potraktowałam mało entuzjastycznie. Kocham teatr, ale raczej od strony widowni, a moje marzenia o aktorstwie to przeszłość. Tymczasem szef teatru M.I.S.T. złożył mi ciekawą propozycję współpracy, ale wobec widocznych obiekcji nie nalegał. Bardzo słusznie, bo zaledwie po kilku tygodniach, trapiona różnymi wątpliwościami  sama "zaczęłam się łamać". Wróciły do mnie wspomnienia studenckich wypraw do krakowskich teatrów. Ta szczególna atmosfera właściwa tylko „spotkaniom z Melpomeną”. Pierwszy akt „Żabki” napisałam na próbę, żeby się przekonać, czy mnie to pociąga….. W połowie marca 2014 roku przesłałam całość sztuki do oceny reżysera.
 Potem wszystko potoczyło się błyskawicznie. Dwudziestego dziewiątego listopada 2014, w chłodny listopadowy dzień odbyła się próba czytana mojej sztuki w sali Centrum Sztuki Współczesnej SOLVAY w Krakowie. Tam też odbędzie się spektakl. Premiera wstępnie jest zaplanowana na koniec stycznia. Szczegóły będę opisywać stopniowo. Na wstępie ujawnię tylko, że "Żabka", to komedia kryminalna. 

Na fotografiach tzw. „próba czytana” sztuki. Obsada aktorska: Zinaida Zagner, Jakub Kosiniak, Wojciech Michno i Marek Wolny. W tle reżyser Stanisław Michno. Było niesamowicie. Tak, jakby ktoś żywcem wyciągnął z mojej głowy myśli. Ożyły wymyślone przez mnie postaci. Tego przeżycia się nie da opisać, a przecież będę jeszcze rekwizyty, dekoracje i kostiumy!....Na to czekam.





Popularne posty